chevron_right
Monitorul oficial local

ANUNȚ – Activități comerciale cu ocazia Zilelor Municipiului Miercurea-Ciuc 2025

Primăria Municipiului Miercurea-Ciuc informează comercianții care doresc să desfășoare activitate comercială în perioada 1–3 august 2025 (vineri–duminică) la evenimentul Zilele Municipiului Miercurea-Ciuc 2025, că pot depune cererile pentru închiriere a unei suprafețe de teren și obținerea autorizației de comercializare, cu următoarele documente:

  • formular de cerere completat (poate fi descărcat aici);
  • certificatul de înregistrare al societății;
  • certificatul constatator cu cod CAEN pentru activitățile desfășurate cu ocazia evenimentului;
  • în cazul comercializării produselor alimentar
    • autorizația Direcției de Sănătate Publică (DSP) 
    • și a Direcției Sanitare Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor (DSVSA) – inclusiv pentru produse ambalate/îmbuteliate;  e:
  • fotografie despre stand și
  • fotografie despre produsele oferite spre vânzare (nu se acceptă ilustrații, doar fotografii reale).

Solicitanții trebuie să aibă personalitate juridică și să dețină toate autorizațiile și echipamentele necesare (de exemplu: casă de marcat) pentru a comercializa alimente și băuturi în regim ambulant. Documentația necesară pentru eliberarea autorizației de comercializare trebuie trimisă în perioada 14 iulie 2025, luni, ora 8.00 – 17 iulie 2025, joi, ora 16.00 la adresa de e-mail: comercial@miercureaciuc.ro sau kereskedelem@szereda.ro

 

Informații despre locurile de desfășurare:

 

Logistica necesară (corturi, mese și bănci) pentru crearea condițiilor optime de desfășurare a programelor în următoarele zone: B-dul Timișoarei – lângă Universitatea Sapientia, Parcul Central, Piața Majláth Gusztáv Károly, Piața Libertății și Piața Cetății, este următoarea:

1. B-dul Timișoarei – lângă Universitatea Sapientia

Locația va fi deschisă publicului între orele 10.00–24.00 (fără muzică ambientală proprie). În această locație așteptăm operatori comerciali de tip fast food și operatori cu preparate calde tip lacikonyha, băuturi răcoritoare, cafea, cocktail-uri, dulciuri (plăcinte, churros, și alte asemenea).

În această locație nu se comercializează bere, vin și alte băuturi alcoolice. 

Locuri disponibile:

  • 12-16 puncte de vânzare (în funcție de lungimea fronturile standurilor. Nu se acceptă panouri și alte elemente, ex. scaune, mese în fața standurilor).

 

2. Parcul central:

Locația va fi deschisă publicului între orele 10.00–24.00 (fără muzică ambientală proprie). În această locație așteptăm operatori comerciali de tip bar, dulciuri, cozonac secuiesc și langoș. 

Locuri disponibile:

  • 2 puncte de vânzare tip bar;
  • 1 punct de vânzare pentru mâncăruri calde preparate la fața locului, cu asigurarea logisticii necesare: cort, mese și bănci pentru public (minimum 20 seturi);
  • 4 căsuțe din lemn: dulciuri, băuturi alcoolice de tip pălincă și vin (numai produse ambalate);

 

3. Piata Majláth G. Károly (lângă Restaurantul Tosca):

Locuri disponibile:

  • 1 punct de vânzare: cozonac secuiesc și langoș;
  • max. 3 puncte de vânzare pentru vin și cocktailuri;
  • 1 punct de vânzare pentru operatori comerciali de tip fast food (pizza).

 

4. Platoul Pieței Libertății:

Locația va fi deschisă publicului între orele 10.00–24.00 (fără muzică ambientală proprie). În această locație așteptăm operatori comerciali de tip bar, cozonac secuiesc, langoș, porumb fiert.

Locuri disponibile:

  • 1 punct de vânzare tip bar cu asigurarea logisticii necesare mobilierii platoului: min. 100-150 seturi de berărie (mese și bănci, corturi);
  • max. 3 puncte de vânzare de cozonac secuiesc;
  • max. 3 puncte de vânzare de tip porumb fiert (cu rulote);

 

5. Piața Cetății

Locația va fi deschisă publicului între orele 10.00–24.00.

Locuri disponibile:

  • 2 puncte de vânzare pentru preparate calde și fast food
  • 1 punct de vânzare tip bar

 

6. Alte elemente de program:

  • Fotobooth – max. 2 puncte
  • Alte activități distractive pentru copii (ex. VR, activități creative, activități handmade, pictură pe față etc.);


Cererile vor fi acceptate în număr limitat, în funcție de disponibilitatea locațiilor și a sursei de energie electrică, numai în perioada: 14 iulie 2025, luni, ora 8.00 – 17 iulie 2025, joi, ora 16.00.  

Pentru ocuparea domeniului public se percepe o taxă de 15 lei/mp/zi.

Pentru eliberarea autorizației de comercializare se percepe o taxă de 100 lei/eveniment.  

Conform Regulamentului de autorizare a activităților de comercializare a produselor și serviciilor de piață pe raza Municipiului Miercurea-Ciuc aprobat prin HCL nr. 30/2024, cu modificările și completările ulterioare, anterior eliberării autorizației de comercializare, agenții economici care desfășoară activități de alimentație publică pe domeniu public, au obligația să depună la casieria primăriei/să achite prin virament bancar, cu titlu de garanție suma de 30 lei/mp. La expirarea termenului de valabilitate a autorizației de comercializare garanția prevăzută se restituie numai în cazul respectării obligației prevăzute la art. 31 lit. c): „să ocupe exclusiv locul şi suprafaţa înscrisă în autorizație și să nu părăsească acest loc” și i): „la expirarea utilizării temporare a terenului, să restituie aceasta așa cum l-a primit (de ex. fără pete de ulei și grăsimi)”.

În cazul alimentației publice în cererea depusă se indică nevoia de suprafață (mp), lungimea frontului (m) și alimentarea cu energie electrică.

Detaliile privind plata taxei de ocupare a domeniului public, a taxei pentru eliberarea autorizației de comercializare, respectiv plata garanției vor fi publicate odată cu lista comercianților selectați.

   

Atenție!  

La evaluarea ofertelor depuse se va ține cont de:

  • design-ul și image-ul rulotei/standului/cortului/food truck-ului și a preparatelor comercializate;
  • ordinea primirii documentațiilor;
  • consumul de energie electrică;
  • varietatea produselor oferite.

 

Nu se acceptă cereri/documentații fără atașarea fotografiilor rulotei /standului/cortului/food truck-ului și a produselor comercializate.

Nu se vor accepta completări la documentațiile depuse.

Nu sunt acceptate rulotele, standurile sau corturile care deteriorează imaginea urbană sau care nu sunt amenajate într-un mod estetic și îngrijit.

 

Pentru informații suplimentare vă rugăm să vă adresați Compartimentului Comercial din cadrul Primăriei Miercurea-Ciuc (str. Mihai Eminescu nr. 3 A, parter, II. tel.: 0266 315120 / 246).

 

Rezultatele evaluării cererilor vor fi publicate în data de 22 iulie 2025, marți, pe site-ul web al Primăriei Miercurea-Ciuc.